Retouren en garantie

Product retourneren

Mocht u niet tevreden zijn over uw aankoop dan is het mogelijk om deze naar ons retour te sturen. U hebt tot 15 dagen de tijd om te kijken of u het product wilt houden nadat u hem hebt ontvangen. Mocht u het product retour willen sturen dan dient u deze binnen 14 dagen nadat u de melding hebt gedaan dat u van de koop afziet in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) naar ons te retourneren.

Hoe retourneer ik mijn product?

U kunt het product retourmelden door ons een e-mail te sturen. Vervolgens ontvang je van ons een retouretiket waarmee je het product kosteloos op kunt sturen. Wij willen u vragen om het Europees modelformulier voor herroeping (docx) bij het te retourneren product te voegen, maar u bent hiertoe niet verplicht. Vul het formulier zo volledig mogelijk in voor een snellere afhandeling van uw retourzending.
Retouradres:
RTV Stegeman
Schuttersweg 88
7314LJ Apeldoorn

Transportartikel(en) retourneren

Heeft u een product dat via onze transporteur bij u bezorgd is en wilt u deze retourneren? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice. Als wij uw product moeten ophalen kost dit € 39,-.

Mag ik mijn product retour sturen?

U mag het product uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die u ook in een winkel hebt. In de winkel kunt u geen kroket bakken in de friteuse en kunt u geen was draaien in een wasmachine. Als u een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te bekijken wat u er mee kunt doen, dan levert dit een waardevermindering op. Het product dient als nieuw te worden geretourneerd zodat wij het ook weer als nieuw kunnen verkopen.

Indien het product vies en/of gebruikt is, beschadigd is of niet compleet is wanneer wij het pakket retour hebben ontvangen, zullen wij maximaal 75% van het aankoopbedrag terug storten.

Indien het geretourneerde product in nieuwstaat met originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour komt, zullen wij 100% terugstorten, tenzij er sprake is van een andere afhandeling waar beide partijen mee akkoord zijn.

Wat mag niet retour?

De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  • Hygiëne producten waarvan de verzegeling is verbroken: Zoals tandenborstels, haarverzorgings producten, scheerapparaten/IPL/epilatoren, headsets en in-ear oordopjes, elektrische dekens;
  • Software waarvan de verzegeling is verbroken, audio- en video-opnamen;
  • Producten die conform uw wensen/instructies zijn gemaakt.
  • U kunt geopende blisterverpakkingen wel retourneren, het is echter niet noodzakelijk om deze verpakkingen te openen, denk daarbij aan, cartrigdes, toners, batterijen. Wij mogen hiervoor een waardevermindering in rekening brengen die kan oplopen tot 100%.

Terugbetaling

Als u van de koop afziet ontvangt u het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending van ons terug, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding.

Indien u slechts een deel of een incompleet product naar ons retour stuurt worden de kosten voor het leveren van de bestelling niet teruggestort. Zie hiervoor onze bovengenoemde retourvoor- waarden.

Wij mogen wachten met de terugbetaling van uw bestelling totdat wij het product (of de producten) hebben ontvangen. Of tot u kunt aantonen dat het product naar ons onderweg is.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Eventuele extra garanties, zoals een fabrieksgarantie, doen niets af aan de wettelijke garantie.

Heeft toch nog vragen over het retourneren of de garantie? Neem dan contact met ons op.