Retouren en garantie

Product retourneren

Mocht u niet tevreden zijn over uw aankoop dan is het mogelijk om deze naar ons retour te sturen. U hebt tot 15 dagen de tijd om te kijken of u het product wilt houden nadat u hem hebt ontvangen. Mocht u het product retour willen sturen dan dient u deze binnen 14 dagen nadat u de melding hebt gedaan dat u van de koop afziet in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) naar ons te retourneren.

Hoe retourneer ik mijn product?

U kunt het product retourmelden door ons een e-mail te sturen. Vervolgens ontvang je van ons een retouretiket waarmee je het product kosteloos op kunt sturen. Wij willen u vragen om het Europees modelformulier voor herroeping (docx) bij het te retourneren product te voegen, maar u bent hiertoe niet verplicht. Vul het formulier zo volledig mogelijk in voor een snellere afhandeling van uw retourzending.

Transportartikel(en) retourneren

Heeft u een product dat via onze transporteur bij u bezorgd is en wilt u deze retourneren? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice. Als wij uw product moeten ophalen kost dit € 39,-.

Mag ik mijn product retour sturen?

U mag het product uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die u ook in een winkel hebt. In de winkel kunt u geen kroket bakken in de friteuse en kunt u geen was draaien in een wasmachine. Als u een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te bekijken wat u er mee kunt doen, dan levert dit een waardevermindering op. Het product dient als nieuw te worden geretourneerd zodat wij het ook weer als nieuw kunnen verkopen.

Indien het product vies en/of gebruikt is, beschadigd is of niet compleet is wanneer wij het pakket retour hebben ontvangen, zullen wij maximaal 75% van het aankoopbedrag terug storten.

Indien het geretourneerde product in nieuwstaat met originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour komt, zullen wij 100% terugstorten, tenzij er sprake is van een andere afhandeling waar beide partijen mee akkoord zijn.

Wat mag niet retour?

De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  • Geopende hygiëne producten waaronder: tandenborstels, haarverzorgings producten, scheerapparaten/IPL/epilatoren, headsets en in-ear oordopjes, elektrische dekens, etc.;
  • Software waarvan de verzegeling is verbroken, audio- en video-opnamen;
  • Producten die aan uw wensen zijn aangepast. Bijvoorbeeld het wijzigen van de deurdraairichting van een koeler, het verlengen van de aan-/afvoerslang en apparatuur dat is ingebouwd;
  • Televisies met meer dan 2 branduren of die zijn bevestigd aan een muurbeugel;
  • Bij geopende blisterverpakkingen, cartrigdes, toners, batterijen, reinigingsartikelen etc, zal een waardevermindering intreden die kan oplopen tot 100%.

Terugbetaling

Als u van uw aankoop afziet ontvangt u alle betalingen terug die u op dat moment aan ons hebt gedaan. Binnen 14 werkdagen nadat wij het product retour hebben ontvangen zal het bedrag worden teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de betaling hebt volbracht bij het plaatsen van de bestelling, tenzij u akkoord gaat om dit op een andere manier op te lossen.

Indien u slechts een deel of een incompleet product naar ons retour stuurt worden de kosten voor het leveren van de bestelling niet teruggestort. Zie hiervoor onze bovengenoemde retourvoor- waarden.

Wij mogen wachten met de terugbetaling van uw bestelling totdat wij het product (of de producten) hebben ontvangen. Of tot u kunt aantonen dat het product naar ons onderweg is.

Garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Eventuele extra garanties, zoals een fabrieksgarantie, doen niets af aan de wettelijke garantie.

Heeft toch nog vragen over het retourneren of de garantie? Neem dan contact met ons op.